Online training Grenzen (h)erkennen

Ha mama,

Heb jij last van stress- of burn-out klachten?
Gun jij je gezin een moeder die stevig
in haar schoenen staat, maar kun jij dat op dit
moment niet zijn?

Wil jij meer genieten van en meedoen met je gezin,
zonder de angst overvallen te worden door klachten?

Ik laat jou zien hoe je weer de
moeder kunt worden die jij je gezin gunt.

Ik help jou dmv mijn training je leven zo in te richten dat het past
bij jouw persoonlijke vermogens en talenten, zodat jij
je eigen pad ontdekt en voluit kunt leven zoals bij jou past.


Ik weet waarom jij hier bent…
KLIK op de afbeelding voor de video

Herken jij de volgende struggles?

🚫 Het wisselt nog erg hoe je je voelt per dag, daardoor vraag je je af of het ooit nog goed komt.

🚫Iets wat vorige week lukte, blijkt vandaag opeens teveel. Dat maakt je onzeker, want hoe weet je dan wat je aankunt?

🚫 Je wilt wel graag de signalen opvangen die je lijf geeft, maar je bent vaak al te ver voordat je ze opmerkt. Het is ook zo normaal voor je om gewoon door te gaan tot iets af is, terwijl je achteraf baalt van de ‘schade’.

🚫Je wilt er gewoon weer staan voor je gezin, maar je lijf (of hoofd) werkt niet mee.

🚫Je wilt graag verbetering, een stijgende lijn zien. Toch merk je dat dat jou niet structureel lukt. Hoelang gaat dit nog duren?

🚫’Grenzen aangeven’ klinkt simpel, maar in de praktijk weet je niet hoe je dat concreet kan doen.

🚫Je wilt wel weer dingen oppakken, maar uit ervaring weet je dat je snel terugvalt. Je hebt gewoon geen vertrouwen meer in je eigen lichaam.

🚫Je worstelt met de vraag hoe jij je leven nou passend bij jou in kan richten. Je vergelijkt jezelf nog veel met anderen, terwijl je weet dat daar de oplossing niet in ligt.

🚫Je voelt je regelmatig eenzaam in je zoektocht naar wat wel en niet lukt. Je hoopte de draad weer op te kunnen pakken, nadat je een traject bij de psycholoog hebt afgerond, maar de dagelijkse gezinspraktijk valt zo tegen.

🚫Je wordt soms overvallen door paniek of lichamelijke klachten, zonder zelf te weten waar dat opeens vandaan komt.

Stel je voor, dat…

✅…jij minder in je hoofd zit, omdat je snapt hoe jij in elkaar zit en welke keuzes daarbij passen.

✅…jij meer geduld en plezier hebt met je kinderen doordat jij weet hoe je op kunt laden en daardoor genoeg energie voor hen hebt.

✅…jij je niet meer schuldig voelt om alles wat (nog) niet lukt, omdat je snapt dat jij niet alles hoeft te doen zoals anderen het doen.

✅…jij inzicht hebt in je persoonlijke vermogens, grenzen en talenten, waardoor jij veel meer voldoening uit je dag kunt halen doordat je een haalbare lat legt voor jezelf.
(Je huidige lat is altijd een paar meter te hoog. FAAAAAL!!)

✅…je jouw beleving van de situatie volledig serieus neemt, zonder je af te vragen of jij je aanstelt of wat anderen mogelijk van je vinden..

✅…de verwachtingen van anderen niet meer leidend zijn, maar dat je besluiten neemt op basis van jouw persoonlijke vermogens.

✅…je meer rust en stabiliteit ervaart doordat je minder vaak en minder heftig over je grenzen gaat.

✅…jij je eigen behoeften niet meer wegwuift, maar aangeeft bij de mensen om je heen.
Je geeft anderen dan de kans ook rekening met jou te houden in plaats van ‘dat jij alles toch wel goed vind.’ (ten koste van jezelf)

Hoe zou dat voor je zijn? Wat zou dat jou opleveren?


Over mij

site header

Hi, ik ben Arja, vrouw van Arjan en moeder van 2 prachtige kinderen! Een meisje en een jongen. In januari 2022 verwachten wij ons derde kindje.
Vond ik het moeder-zijn altijd zo prachtig? Nee, verre van! In 2018 kreeg ik een pittige burn-out waardoor ik 6 maanden niet in staat was zelf voor mijn gezin te zorgen. Een van de oorzaken was, dat ik enorm overweldigd was door alles wat ‘moeder-zijn’ inhoud. De gebroken nachten, het continu onderbroken worden bij alles wat je doet, het gevoel continu klaar te moeten staan om wat-dan-ook op te vangen of op te lossen.

Zeker als het opvoeden van je kind(eren) bovengemiddelde inspanning en aandacht vereist, is het bijna logisch dat je jezelf kwijtraakt. Inmiddels gaat het veel beter, geniet ik volop van mijn gezin en zeg ik regelmatig tegen anderen: ‘Ik wist niet dat moeder-zijn ook zo leuk en ontspannen kon zijn! Wat ben ik dankbaar voor deze ervaring!’

Alles wat ik afgelopen jaren heb geleerd, deel ik nu met andere moeders die burn-out klachten ervaren, zodat zij zich gezien en gesteund voelen. En vooral: Zodat ook zij ontdekken hoe je duurzaam kunt herstellen. Ook in de hectiek van een gezin. Herstel begint namelijk bij jezelf. Bij het kennen van jou grenzen. Bij het ERkennen dat jij niet bent zoals oma, zus, of buurvrouw. En ook niet hoeft te zijn alsTruus of Sara. (Weet je wel, die moeders die je regelmatig ziet, die er altijd netjes uit zien en nooit uit hun slof schieten of ongehoorzame kinderen hebben. Althans, zo LIJKT het, dat weet jij ook best!)
Als jij weet wat jouw persoonlijke vermogens, grenzen en talenten zijn heb je een prachtig uitgangspunt om aan je herstel te werken.

Als je net burn-out bent, kun je ‘niets’. Dit punt wordt vaak beschreven als ‘de man met de hamer kwam langs‘. Of ‘van het ene op het andere moment barstte ik in snikken uit, en kon niets meer’.
Er komt dan vervolgens ook een moment dat je weer ‘iets’ gaat doen. Weer een en ander op gaat pakken. En DAT is het moment waarop je supermakkelijk terugvalt in oude patronen en gedachten.

Misschien is ‘de man met de hamer’ niet bij jou langs geweest. Gelukkig maar!! Dan ben je er op een bepaalde manier op tijd bij. Het betekent ook dat het voor jou waarschijnlijk minder helder is waar je grens nou precies ligt. Want blijkbaar doe je het een deel van de tijd goed, en een deel van de tijd gaat het toch mis!

Om duurzaam te herstellen heb je het volgende nodig.
❤weten wat jou persoonlijke grenzen zijn
❤weten hoe je die toe kunt passen in je gezin
❤weten wat jij nodig hebt om je relaxt en ontspannen te kunnen voelen
❤weten hoe je hierover communiceert naar je omgeving

Wat ik jouw gun is, dat je oude patronen los kunt laten, en keuzes durft te maken die bij jou passen en voor jou werken. Jij kan dit, als je je grenzen duidelijk hebt voor jezelf. Dan weet je waarom jij de dingen doet zoals jij ze doet en je ervaart keer op keer dat dat werkt voor jou en jouw gezin. Op die manier ervaar je meer zelfvertrouwen en regie omdat jij zelf positieve invloed hebt op je herstel.

Wat ik MEGA belangrijk vind, is dat jij leert om de theorie toe te passen in JOUW LEVEN.
Je hebt namelijk geen bal aan theorie als je er in de praktijk niets mee kunt. Je kunt alle boeken hebben gelezen over burn-out, maar er toch zelf niet uit kunnen komen omdat de koppeling naar het dagelijks leven mist bijvoorbeeld. Dit is iets waar ik in de training enorm veel rekening mee heb genomen. Mijn grootste voorwaarde toen ik deze training maakte, samen met een leerkundige, was dat de training PRAKTISCH TOEPASBAAR moest zijn.

En dat is gelukt! Want dat is precies wat ik steeds terug krijg van mijn klanten.


Een burn-out is ALTIJD het resultaat van omstandigheden en keuzes die jij daarin maakte, die NIET paste bij jouw persoonlijke vermogens en grenzen.
Ontdek wat WEL past bij hoe jij gemaakt bent, maak van daaruit keuzes en het resultaat is HERSTEL.

Arja Barten

Wat levert de training Grenzen (H)erkennen jou op?

✅ Meer zelfvertrouwen, doordat jij je grenzen beter aangeeft.

✅ Toelaten van emoties en gevoelens, zodat je er effectief mee omgaat.

✅ Mentale stabiliteit, zodat jij de moeder kunt zijn die jij je kinderen gunt.

✅ Inzicht in lichamelijke signalen, waardoor je weer vertrouwen krijgt in je lijf.

✅ Kunnen controleren van je gedachten op waarheid en betrouwbaarheid

✅ Toestemming aan jezelf om tijd te nemen voor herstel

✅ Verandering in je houding, zodat je gaat leven naar wat echt van waarde is voor jou.

✅ Loskomen van ‘hoe het hoort.’ Jij durft je eigen pad te kiezen.

✅ Reële verwachtingen hebben van jezelf, je gezin en activiteiten

✅ Handvatten voor communicatie over en omgaan met onbegrip


In deze training ontdek je…

Module 1:
Stilstaan
  • Je ervaart de kracht van ontspanning. Vanuit ontspanning (her)ontdek je jouw persoonlijke vermogens en talenten.
  • Je ontdekt waardoor je in kringetjes denkt
  • Je begrijpt wat er in je lijf gebeurt bij stress.
Module 2:
Gedachten en overtuigingen
  • Je word je bewust van patronen in je denken, die uitgaan van ‘hoe het hoort ‘ipv ‘wat bij jou past’
  • Je ontdekt hoe je brein je kan chanteren.
  • Je krijgt handvatten om je denken te beinvloeden richting herstel.
module 3:
Van hoofd naar hart
  • Je ontdekt hoe je emoties kan doorleven op een gezonde manier. Ze hebben een functie.
  • Je krijgt inzicht in signalen die je lichaam geeft.
  • Je ontdekt het verschil tussen verstand en gevoel

Module 5:
Stappenplan voor een haalbare planning
  • Je krijgt tips en handvatten voor omgaan met onbegrip
  • Ik laat je zien hoe je keuzes maakt waar je 400% achter kunt staan
  • Ik help je om jouw grenzen en keuzes te communiceren naar de buitenwereld.
module 4:
Prikkels
  • Dmv praktische oefeningen ontdek je welke prikkels jou helpen/hinderen
  • Je ontdekt kleine stappen die voor jou een groot verschil in je dag kunnen maken
  • Je gaat dit direct toepassen, zodat je meteen effect merkt.



Bonus

  • Mijn begeleiding via mail gedurende de training (6weken)
  • Gratis call van 30 minuten, zodat je de theorie daadwerkelijk toe gaat passen.

NU voor €97,-


Wat anderen zeggen over de training Grenzen (H)erkennen:

“Ik had al veel gelezen en verschillende therapieën gehad. Deze training is er juist op gericht om de theorie in de praktijk te brengen. Passend bij je eigen situatie. Dat vind ik heel erg fijn. De training ligt nog op de keukentafel. Als ik merk dat het me teveel wordt pak ik de training erbij, zodat ik meteen een tip of oefening toe kan passen waardoor ik weer beter in mijn vel zit. Echt een aanrader, juist ook voor moeders met een ‘zorgenkind’. “
Annette, mama van 2

“Ik ben de training Grenzen (H)erkennen gaan volgen omdat ik weinig energie had en heel graag weer mijzelf wilde zijn. Ik heb in de afgelopen 5 jaar dat ik burn-out klachten heb al veel geleerd. Voor mij was de training een bevestiging/een goede opfrisser.
Veel herkenbare voorbeelden en goede tips/handvaten kwamen voorbij, wat ik erg leuk en fijn vond. Daardoor voelde ik mij minder alleen staan. Arja is een open, toegankelijk mens en leeft oprecht met je mee tijdens de training. Daarbij heeft ze een positieve instelling.
Heel fijn! “

R.B, mama van 3

“De training bevat veel praktische opdrachten. Daardoor kun je er direct mee aan de slag.
De opbouw is fijn, je wordt stap voor stap meegenomen in het proces.”
L, mama van 2 dochters

” Uitgebreide training. De laatste module vind ik een heel handig stappenplan bevatten over hoe ik duidelijk kan zijn naar mijn omgeving over mijn grenzen. Die ga ik zeker nog gebruiken!”
A, mama van een zoon

Als je hier nog bent, na het lezen van al de bovenstaande informatie, betekent dat , dat jij diep van binnen weet dat de training Grenzen (H)erkennen jou kan helpen. Toch twijfel je misschien nog, of dit wel de juiste keuze is. Of hoe je het aan moet gaan pakken om een training te volgen terwijl je weinig energie hebt. Daarom heb ik een video voor je opgenomen. Klik op onderstaande button om de video te kijken.

Veelgestelde vragen:

  1. ‘Ik heb erg weinig energie, kan ik dan toch iets aan de training hebben?’

    Dat je weinig energie hebt, begrijp ik. Je zit tenslotte in een burn-out, of ertegenaan! Ik ken het gevoel dus ook vanuit eigen ervaring. Toch kan jij ook zeker iets aan de training hebben. Zelfs als je maar 5 of 10 minuutje bezig bent met de training, heeft dat effect op jouw herstel. Onbewust denk je de rest van de dag ook na over dat wat je hebt gehoord of gelezen, waardoor je je bewuster wordt van wie en hoe jij bent.
    Sterker nog: Iets vaker herhalen zorgt dat het beter blijft hangen dan wanneer je er in 1 x doorheen werkt. Dagelijks 5 minuten geeft dan meer resultaat dan 1x een heel uur.
  2. ‘Ik moet zoveel doen op een dag. Ook nog een training voelt echt als teveel!’

    Ik kan nu zeggen: ‘Je moet helemaal niks!’ Dan haak jij waarschijnlijk af. En je hebt gelijk! Er moet op een dag best veel gebeuren in een gezin. En als het voor jou als teveel voelt, ben ik de laatste de jou iets aan gaat smeren. Je bent alleen niet voor niets deze tekst aan het lezen, denk ik… Ik gok zomaar dat je er dus LAST van hebt dat heel veel dingen in het dagelijks leven voelen als ‘moeten’ voor jou. Ik kan jou helpen om daar een weg in te vinden. Een manier van leven die meer bij jou past zodat niet alles meer voelt als moeten.
    TENZIJ jij bereid bent eerlijk te zijn naar je zelf en bereid bent dingen eens op een andere manier te proberen dan hoe jij ze nu doet.
  3. ‘Ik heb helemaal geen tijd om een training te volgen.’

    Dat kan. Hoewel ‘tijd’ een relatief begrip is. We hebben meestal WEL tijd voor dingen die we graag willen. Of die makkelijk zijn. Wat zou het jou opleveren aan tijd en energie als je minder belemmerd wordt in je dag door je burn-out klachten? En vind je dat het waard om 10 minuten per dag voor vrij te maken? It’s all up to you!!
  4. ‘De training kost 97 euro. Ik vind dat echt veel geld!’

    Ik kan me voorstellen dat het voelt als een flinke investering. Zeker voor een gezin, met mogelijk 1 inkomen. (Als je een jas koop, ruil je je geld voor iets tastbaars. Dat maakt de investering makkelijker. Het resultaat van de training is niet tastbaar, maar gaat wel langer mee dan een jas :))
    Mocht geld echt oprecht een belemmering voor je zijn om de training aan te schaffen, terwijl je van binnen ECHT voelt dat de training je wel veel kan brengen? Neem dan even contact met me op!
    Overleg is ALTIJD mogelijk, over praktisch ALLES.
  5. ‘Mijn burn-out is/was echt HEEL zwaar… heb ik dan ook iets aan deze training?’

    Elke burn-out is anders. Dat ben ik met je eens. Maar er zijn een aantal punten die nodig zijn om te herstellen van wat-voor-burn-out-dan-ook. Juist die kernpunten komen in de training aan de orde. Je kunt de training dus ook enkele keren herhalen. Je verdiept je dan elke keer in een nieuwe fase van je herstel.
    Zit je echt nog op het punt dat je praktisch je bed niet uit kunt komen? Neem dan even contact op zodat we samen kunnen kijken of de training is wat jij nu nodig hebt.
  6. ‘Ik heb al zoveel geprobeerd, maar ben nog niet beter!! Waarom zou deze training mij WEL kunnen helpen?’

    Nou, omdat deze training natuurlijk gewoon steengoed in elkaar zit! (Hahahaha)

    En nu zonder grappen: Ik weet niet wie jij bent, ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt en ik weet niet wat jouw verwachtingen waren van alles wat je hebt geprobeerd.
    Wat ik WEL weet is, dat de stappen en oefeningen in de training mij en anderen helpen e hebben geholpen om weer regie te krijgen over hun energie en hun leven. Niet omdat die stappen nou zo bijzonder zijn, maar omdat ik en mijn klanten ze structureel zijn gaan toepassen. (Hoe je dat doet, krijg je natuurlijk handvaten voor!) Dat levert resultaat op.
    Daarbij is de training gemaakt onder supervisie van een leerkundige. Dat is iemand die precies weet hoe mensen leren. Zij heeft ook veel ervaring met extreme moeheid en de impact daarvan op je leven en leren.
  7. ‘Mijn situatie is toch echt anders, de standaard adviezen werken bij mij niet.’

    Elke situatie, elk mens, elke burn-out en elk herstel is anders. Sterker nog: Het is UNIEK! Daarom zal ik ook nooit zeggen dat jij dit of dat MOET doen. Feit is wel, dat er dingen in je manier van leven zijn, die ertoe hebben geleid dat jij nu burn-out klachten hebt. Er zal dus iets moeten veranderen, dat ben jij vast ook met mij eens. WAT jij veranderd in je leven en HOE jij dat wilt doen, mag JIJ bepalen. Het moet goed voelen voor jou, anders ga je het sowieso niet volhouden.
    Elke situatie is uniek, en bied daarom ook eigen mogelijkheden om te kunnen werken aan herstel.
  8. Ik loop al bij een psycholoog. Heeft de training dan nog toegevoegde waarde?

    De training kan zeker bijdragen om theorie nog beter in de praktijk toe te gaan passen. Dat is tot nu toe wat ik terugkrijg van mijn klanten. Veel daarvan hebben ook eerder een traject bij een psycholoog gedaan.
    Echter; ik zou er niet voor kiezen om 2 trajecten naast elkaar te doen, als je al last hebt van een burn-out en een gezin te draaien hebt. Kies dan voor 1 traject, waarvan jij denkt dat het je het verste brengt.

Kijk je liever de video waarin ik de meest gestelde vragen beantwoordt?
DAT KAN HIER!!